Wednesday, June 27, 2007

tisdag


Åt kombinerad frukost och lunch (ja, jag vet det finns ett ord: brunch, men tveksamt om en bagel, om än en väldigt köttig sådan, kvalificerar för ett sådant svulstigt uttryck) på Bedford Ave och drog sedan in till stan där jag promenerade runt, helt planlöst, för tredje dagen i rad nu.

Gillar hur man pratar med alla här. Med en söt tant på ett pharmacy om vilken duschcreme som är den bästa (That one is no good, you should switch brand. Oh, you're Swedish what part of Sweden Iwannagothere!), med en man i kön på Whole Foods som tar farväl med ett "God bless you", spanska med snubben i kiosken och lyckas till och med skämta lite, min knapphändiga vokabulär till trots.

Provar ringar inne på Momas shop men inga passar. Expediten påpekar att inget kommer passa på ett par veckor nu, "it's the heat", och jag håller med, alla extremiteter känns pluffsiga som marshmallows.
Möter upp Jonas när han slutar och äter middag på nån uteservering i Soho och jag dricker dagens andra Fizzy Lizzy Grapefruit.


Den på fädernet nedärvda prutargenen fixar bra pris på två stökiga kepsar åt Jonas och på vägen hem ser vi det deppigaste mötesrummet ever.


Alltså kom igen, vad det än är för typ av gruppsamtal har jag svårt att se hur något kan kännas bättre efter en stund i denna cell. Fast det kanske var NA med LSD-inriktning, hjälp jag ser ormar som kommer ut ur väggarna och köttätande blommor på golvet etc, vad vet jag.

No comments: