Tuesday, July 3, 2007

heter det ens clock radio jag vetefan?


Idag skrev jag mitt livs första Arga Lapp. Jag är inte stolt över den, den hade kunnat vara mycket roligare och mer välformulerad, men klockan var liksom halv åtta på morgonen och jag hade tillbringat en halvtimma med att stå och banka på Görans roomies dörr.
Han var såklart inte hemma.
Synd för oss att hans klockradio var det. Inställd lite, lite off på en jazz fusion-kanal - tillräckligt rätt på frekvensen så att det lät utav bara helvete, tillräckligt på sniskan för att det skulle knastra som fan.
Vi lämnade lägenheten för att behålla vår mentala hälsa. Ikväll super vi oss fulla för att våga oss tillbaka.

2 comments:

Manis said...

Jag skriver lappar varje dag. Kollektivlivet och delandet av replokal har gjort en lapp-tant av mig.

Lovisienstadt said...

hej lapp. inatt drömde jag att du köpt TRE MJ-t-shirts åt mig. det måste bli verklighet! nu åker jag till höganäs, det blir exotiskt.